snart jul!

då var det bara en och en halv arbetsdag kvar till jul!

Har inte bloggat på ett tag nu..under veckan so varir så har jag och min pappa snickrat ihop ett par nya skacklar åt min sambos släde! Det var en utmaning men det gick! Sågade ut dom ur en 3m kvistfri björkplanka....rena möbelvirket....sen fräste och slipade vi till rundningar och tappade ur hål för remmar och smide. Vi tog det gammla smidet och slipade upp och lackade om det. Dom blev kanon fina! Gina var ut och provkörde idag och dom fungerade kanon! Ska lägga in bilder på dom senare. Var och hämtade tre julgranar igår...en åt oss och en åt sambons syster och gubben (farsan) var med och tog en åt sig..Hittade en jätte tät och fin gran åt oss..när pappa såg den blev han skapligt avis vill jag lova..hans gran såg ut som en björk...haha! nä då den var fin den med! Hade Rex med oss..släppte han när vi kom ner i skogen nedanför farsan sen såg inte vi honom nå mer...när vi hade lastat mina granar på bilen och burit runt 3 älgpass som farsan fått hem...färdig spikade i tryckimpregnerat...tre delar per pass...stomme och golv...en i jaktlaget som jobbar på en husfabrik..;)..då kommer farbror (Rex) små joggandes på vägen i våra bakspår. Slår en kik på GPSen, han har nästan vart till Ickholmen och vänt..sprungit nere vid sjön hela vägen ni som vet var jag bor och var ickholmen ligger vet att det är en bit dit... :p..vet inte om han var efter nått eller om han helt plötsligt har börjat söka ut som han ska!

blir ett inlägg till med lite bilder på diverse skackalr och granar här dom närmsta dagarna!

Kommentarer
Postat av: malin

det här har du inte sagt något om :p

2008-12-23 @ 22:21:53
URL: http://nineteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0