hemma igen....

jaha...var tillbaka på jobbet i onsdags..jobbade i  2 timmar sen blev det stop..bara att åka ner till sjukstugan igen..SUCK..."jag sjukskriver dig veckan ut, fortsätt äta voltaren och alvedon....." fan va less jag blir..det finns ju grejor som fixar en sån här inflammation direkt!!! vad är problemet..då slipper man vara sjukskriven..jobba en halv dag..sjukskriven igen...osv....funderar på att åka upp och sätta mig på akuten och vara dryg och jobbig då anske det händer nått...

Var ut med rex igår och torrränade...vi hundkarlar får inga kalvar att jaga på efter ordinarie älgjakten på hemma  marken...(va postitiv jag känner mig just nu)...men det som är positivit är att han sökte ut bra! så jag tror inte att det är noskvalster han var nog bara ovan att jaga med gubben..kom upp på ett hygge där det är en tall plantering mitt på..då drar Rex som ett skott rätt in..tänkte at nu blir det upptag vilken sekund som hellst...går ett par minuter...DÅ...sprätter det ut en RÅBOCK på kanske 40-50m framför mig..hade kunnat skjutit han hur lätt som hellst, men de är ju ingen bra ide' när man har en älghund lös...så jag sprang till löpan och väntade på att han skulle komma efter så jag kunde skälla ut honom...men icke...ingen hund..tittar på pejlen då är han 550m ovanför järnvägen...och är efter något annat...det blev inget älgrbete vad jag vet under dagen men han sökte då ut bra i alla fall! så nu blir det förhoppningsvis älgjakt på Lördag på andra marken i nittsjö. och blir det inte det så jagar jag rådjur med lillebror och fredrik. det gör jag nog ändå fast pä söndag. och släpper Rex förstås...på lördag och förhoppnings vis på söndag med!! Nu ka jag göra nått som ingen människa i hela världen tycker är roligt..betala räkningarna....

Öj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0