Ståndskall!!

Äntligen så har det lossnat för Rex! Var ut igår och släppte, bara torr träning eftersom det inte var någon som skulle ut..
När jag öppnar bagage luckan så börjar han vinda direkt. Bandar en liten bit in i skogen och släpper sedan, det är ingen ide att försöka gå och banda sig fram till ett färskt spår, för vi har så glest med älg...han kutar runt runt med högsta fart som vanligt...rullar sig lite...sen bär det iväg!!! Jaha tänkte jag får se vad som händer nu då, då börjar han skälla!! skäller i några sekunder en blir det tyst. Tittar på pejlen och ser att han går parralellt med en skogsväg uppåt men jag tycker att det går så jävla sakta...så jag tar mig ut på den vägen och små springer uppåt, tänkte om han hade gjort sig illa....när jag kommit en liten bit på vägen så hör jag att det är gångstånd!!!! efter ett par minuter så är dom över vägen och uppe på skogen där Rex får fast älgen i en gles tallskog, han ståndar i ungefär 20min sen kommer han till mig...hn går tillbaka till älgen och forsätter...och det gör han i 3timmar..under ståndtiden så förflyttar sig älgen ca 300m totalt. Jag var in på ståndet 3 ggr och hade lika många skott chanser..


När jag smög in på ståndet sista gången så om jag fram till en plantering där Rex och Pinn tjuren stod och den hade dom gallrat ur och låtit all ungtall ligga kvar...så den hade vart helt omöjlig att ta sig över obemärkt..så då provade jag en stöt....det blev sken åt fel håll..över Riksvägen och upp på andra delen av marken där vi har sett varg och fått en hund attackerad..så då blev det bråttom..jag springer och ringer runt till farsan och en kompis som kommer direkt..över vägen och lyssnar...gångstånd....stånd...tyst...fortfarande tyst...då springer jag mot Rex i full fart och då ringer farsan och frågar vart Rex är någonstans..tittar på pejlen och ser att han är på vägen och springer...då frågar han om hunden är vit..ja säger jag...bra då är det den som sitter i min bil nu...jävla gubbe...

vi har aldrig hämtat Rex förr på det här sättet men den här gången var det befogat tycker jag..annars så hittar han alltid till baka till husse utan problem..men i det här fallet så skulle han korsa riksvägen en gång till innan han skulle kommit till mig..plus att det finns varg på den marken..

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ja, det är bara att buga sig och gratulera duktiga brorsan Rex, bra jobbat:)

(men otäckt med vargen ..)

Ellinor & Gandalf

2008-12-01 @ 01:25:25
Postat av: RamboRonnie

Vill se filmen nu! Släng upp den någonstans FTW!

2008-12-01 @ 09:27:59
URL: http://www.ramboronnie.se
Postat av: Daniel

Filmen finns på gandalfs hemsida..

2008-12-02 @ 17:54:20
Postat av: Ellinor

Du är "taggad" Daniel, kolla i min blogg:)

2008-12-03 @ 18:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0