första riktiga inlägget...björnjakt

jaha! första inlägget blir att handla om lite björn då.

var ute med min 1år gammla vita älghund i måndags och tänkte se om man hittade någon älg som tränings objekt nu inför jakten i oktober. Gick en bra bit och var på väg att ge upp, hade inte sett ett färskt spår på hela dagen inge skit heller som var färskt. Då river hunden i 50m framför mig inne i en tät tall plantering, och jag hör ett väsande, gurglande ibland morrande ljud och tänker att det där är då fan ingen älg...det står i ca 3min sen får björnen vind av mig och det brakar till och jag hör hundskallen bara försvinna i fjärran...där står jag utan hund och skit nödig...tittar ner på bössan och konstaterar att den fortfarande är o spänd..har det när jag går utifall man skulle ramla etc....spände den omgående...önskade att jag hade haft min GPS pejl som min valp åt upp förr veckan...sätter mig ner och väntar ringer gubben (farsan) och tala om vad som hänt han tar bil och bössa och far.. efter ca 10min ringer jag svågern...måste prata med någon...sen kommer REX tillbaka..viftar på svansen och försvinner iväg på ett nytt sök..går fram till stånd platesen bara för att bevisa mig själv att det var björn och mycket riktigt..en lten björn troligen en fjolårs unge...nu ska vi ta och försöka dra ihop ett gäng till helgen får se hur de går då!

Nu ska jag laga käk och åka ner på lydnads träning med Wilma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0