björn/älg jakt....

Ja den 22:a var vi ut ett gäng och skulle försöka hitta på nån björn!

jag gick med Rex och Fredrik gick med en inlånad hund..en finnspets som tydligen hade skällt björn.

med oss var min bror, far och Lars. Släppte Rex 0700, 0730 var det fast stånd....då man inte vet vad han skäller på och man vet att han skällt björn så ökade pulsen....smög mig sakta framåt efter en stund, då ser jag på pejlen att det började röra på sig upp mot en väg...så jag smyger ömsom springer upp mot vägen för att genskjuta, kommer upp på vägen och gör mig beredd....ser nått brunt komma nere i skogen....upp på vägen kliver ko med två kalvar....hade kunnat skjuta båda kalvarna hur lätt som hellst.....

dom får vind av mig och skenar...rex hänger på i styvt en km sen kommer han tillbaka...skiter i mig totalt och springer ner till ståndplatsen ytterliggare en gång....fortsätter ytterliggare längre sen är han ur pejl håll....

efter en stund hör farsan av sig att han har rex hos sig. Det visar sig att det låg ytterligare en eller två älgar nedanför ståndplatsen som han var på....

kopplar och byter område....Rex sticker som ett skott.....TILLBAKA till dom älgar han ståndade i morse och de blir naturligtvis sken ur pejl håll igen....styva timmen senare är de en trött vithund som träffat husse max 5min totalt i skogen idag som kopplas av Fredrik........snacka om ensvis hund...undrar vem han ärvt de ifrån...;)

Nu på lördag blir det björnjakt igen, denna gång kommer det en kille med en stövare (kommer inte ihåg rasen ;)) ) och en laika.

hade

Kommentarer
Postat av: lasse/Birk

härligt jobbat blir nog ni som kommer att nedlägga

första viltet vi får hoppas det blir en björn

hälsningar brorsan i norr =)

2009-08-28 @ 03:43:23
Postat av: Ellinor

Både Alma och Ross är/var envisa ... och så är det det där med miljöpåverkan då .. :))

2009-08-28 @ 21:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0