bockjakt och födelsedag!

Ja idag fyller Rex och hans bröder 2år! Vi hälsar allihopa ett stort grattis!


Rex älgjakten i höstas
Och bockjakten går ju på skit som vanligt....begriper inte vad som är fel....sitter vad jag tror ganska precis mitt i reviret med fejningar och brunstgropar framför och bakom mig....de borde ju vara skit enkelt...men icke. I förrgår när jag var på vägg upp till stegen så gick jag över åkern som han brkar vara ute på och äta..spanade av ordentligt innan jag gick ut på den...kommer halvvägs ut då hoppar han upp ur legan lik förbannat..han låg i krondiket mellan åkern och skogen...sen var han borta...svor en hel del då...men skam den som ger sig, jag tänker då sitta i min stege ända tlls snön faller och man nästan fryser fast!!!

nu ska jag sätta ut hundarna i hundgården!









Kommentarer
Postat av: Ellinor

Skogsbockarna är luriga ... tidiga som sjutton kan de vara ... har inte alltid fasta tider .. och kan dyka upp när det skymmer så mycket så man tänker att nu går jag hem ... Gå ut vid tretiden vettja, då skulle jag tro du har tur:))

2009-08-19 @ 16:44:37
Postat av: Ellinor

Ja, alltså tre på natten ... då bör du vara före honom ...

2009-08-19 @ 16:45:45
Postat av: Andreas Bäckström

du luktar nog för illa... hehe,,

2009-09-04 @ 11:43:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0