sol!!!

Äntligen så skiner solen...men det blir tydligen inte så långvarit enligt norska väder saiten yr.no...så nu ska jag passa på att klippa gräs och måla lite fönster foder.

Såg en märklig sak i igår kväll när jag satt vid tvn, jag reste mig upp ur soffan för att gå och ge hundarna mat, slänger ett öga ut på åkrarna...i världens ös regn så kommer det en rådjurs get och knallar rätt över åkrarna....ni som vet var jag bor och hur de ser ut vet att det är ganska långt rätt över....Enligt mig och vad jag har hört och vet så gör inte ett djur så i normala fall...speciellt inte i ös regn....förmodligen så var de e lokatt eller nått som skrämt henne, hon stod och stirrade bort mot där hon kommit ifrån. Hon var dessutom ensam (inga killingar) lite synd.

Var ut på en promenad igår kväll med Rex, vi gick grusvägen upp mot riksvägen, vi hann vell gå 200m från huset längs vägen innan han började dra i kopplet....sen var det sicksack modellen med nosen ivädret över hela vägen...har listat ut att det inte är någon ide att gå den vägen när det skall rastas...han har helt enkelt inte tid att göra de ha ska ;))

nej nu lär jag ut och göra lite nytta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0