kniven

Nu är min kniv klar som jag har jobbat på ett tag. Det har varit väldigt roligt! Jag och en kompis gick en kurs genom studiefrämjandet.
Det är ett skaft av masurbjörk som är lite rötat och ett rostfritt blad (handsmitt) kommer inte ihåg vad smeden hette.

Nu håller jag på med en ny kniv, lite mer invecklad med buffelhorn och äpple i skaftet och ett "helle" blad med buköppnare. Slänger upp nån bild senare.





Annars rullar allt på här hemma..nu har äldsta tiken börjat löpa,hon har gjort det i en vecka nu ungefär så Rex är ganska billig just nu..;)...men jag tror att det går ivågor..ibland är han hur dryg som hellst men inland så skiter han i henne totalt,,
I morrn är det styrelese möte i viltvårds området..lär dit nu när jag är invald som ledamot i Rättviks Jaktvårdskrets plus att jag är representant från vårat VVO i kretsen...
sen skall vi fira min mormor i morrn eftermidda med smörgåstårta.

På söndag är det utställning som gäller för Gizza och Wilma i rättvik.

nu blir de ryggläge i soffan!

Kommentarer
Postat av: RamboRonnie

Damn! Snygg kniv, du har ju lite skillz! Kom ihåg att jag fyller ju år här framöver och jag kan komma med lite förslag på en knivdesign jag skulle kunna tänka mig ;)

2009-03-07 @ 00:25:09
URL: http://www.ramboronnie.se
Postat av: Ellinor

En riktigt snygg kniv!! Lycka til på utställnig:)

2009-03-07 @ 22:28:19
Postat av: grönlundsverige

vilken läcker kniv....

vad blir första villebrådet som kommer att användas på den säg?

annars mycket snö....

här har vi haft + i en vecka men det är ca 60 cm ändå...så det blir inte någon träning i skogen för birk än....

2009-03-18 @ 15:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0