efterjakter m.m

Jag har hunnit med 2 efterjakter sen jag skrev sist....


första efterjakten började hur bra som hellst! Släppte Rex och efter 30-40min så var det fast stånd på upptagsplatsen, han skäller på tätt och fint i 30min sen släpper han och letar upp mig..går tillbaka när han tagit kontakt med mig och fortsätter i kanske 15min till. Då tänkte jag börja smyga eftersom det stod ganska nära inpå rågången...när jag har kanske 350m till ståndet så kör det en fyrhjuling in mitt mellan mig och älgen och börjar rassla med kättingar och gud vet va...han skulle hämta hem ved.....så det blev general sken ut på fel mark och Rex släppte efter ett tag, var väldigt nära att hjulingen fick en 8-87JS kula i blocket....Sen blev det ingen mer älg den dan.

I Lördags (igår) var vi ut igen. Första såten gick de inge bra på nå vis för mig oc Rex...vi bandade första såten då det är en trång såt (nära grannmarker och riksväg), började direkt med 4 rådjur som studsar upp inom hagel håll......går ett par hundra meter till då vi stöter dom igen....efter ca 1km så stöter vi ytterligare 2 rådjur...tror att det blev för mycket för Rex som började spåra rå hej villt! Första gången jag har skämts för honom i skogen men man skall inte döma honom för hårt han är bara 2.....nästa såt hade pappa ko med 2 kalv på passet direkt så jag gick dit i rå för att Rex skulle få vind av dom men inte....går ner där han sett dom för max 30min sen....Rex lullar iäg i spåret.....BRYTER och går tillbaka till mig.....hade han betätt sig som han ska hade han försvunnit som ett vitt sträck i spåret...jag fick mana på honom bra mycket innan han tillslut gav sig iväg...och var bort i en timme drygt, vet ej om han skällde på dom men jag tror de, vet inte varför han var helt "oduglig" igår...han har aldrig betätt sig så....får se hur han är på lördag.

Annars rullar livet på som vanligt, var på krogen igår kväll och partade lite! Jävligt roligt! träffade mycket gamla kompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0