älgjakt

Var uppe i nittsjö och jagade älg idag. vi var tre man som var ut. Vi hade färska spår på en av vägarna på marken så jag släppte Rex på dom direkt på mogonen, Det var nästan för mycket snö för att hålla på med löshunds jakt...rex fick jobba på fint för att ta sig fram..speciellt på hyggena..han fick tag på¨älgen en ensam fjoling som farsan hade läge på två gånger men det var för mycket skit i vägen (KVISTAR)..men älgen ville inte stå speciellt länge och i den höga snön så hade rex problem med att hänga på så han kom tillbaka till mig så fort älgen skenade iväg..så jag fick gå i rex bakspår en bra bit ofta ända fram till ståndplatesen innan han for efter igen..två gånger fick han stopp på älgen, efter sista ståndet så skenade älgen ur marken och då bröt vi. Rex hade kutat 9.3 km idag och han var helt slut...sov i bilen på väg hem och han har sovit hela dagen tills nu då han är ute i hundgården och pinkar av sig lite....han brukar inte vara nämnvärt trött efter en 2mils dag....

Jag är jätte nöjd med dagen ändå..rex jobbade fint med älgen och gav inte upp, fast det var bra med snö.

I morgon så ska vi poå en kniv utställning nere i Rättvik, Jag har börjat på en kniv kurs och klubben ställer ut knivar i morgon!

nu står det tacos på menyn!

G,natt

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Inte konstigt han var trött Rex, ett jättejobb i all snön!

2008-12-14 @ 08:48:41
Postat av: RamboRonnie

Sweet! Fan va kul att det går så bra för Rex! Själv la man ner löshundsjakten för i år för ett par veckor sen.. Känns inte som en bra idé att släppa hunden på älg när det är en halvmeter snö i markerna ;)

2008-12-14 @ 10:29:35
URL: http://www.ramboronnie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0