valpkurs och lite björnjakt....

Vi var ner på Valpkurs i går kväll med den yngsta förmågan i gänget här hemma:  Rolling Dog's Gallant Gizza från
Rolling Dogs kennel och det gick jätte bra! Hon var kanon duktig..an man inte tro när hon är det monstret som hon är hemma..äter upp huses hundpejlar osv....
Nu till lirte jakt då,,blev väckt klockan 0505 av en gammal klass kamrat till mig från högstadiet..har bara sett honom en gång sen dess tror jag på ICA...dom var ute och jagade björn ett gäng och hade fått en nalle på fötter som buktade sakta men säkert ner mot marken som jag jagar på: Tingsnäs VVO så dom ringde mig ang gäst kort osv. Jag vet inte hur det löste sig med jakten, har slängt iväg ett sms får se om jag får nå svar under dagen. Hade ett givande samtal med min svåger igår kväll, MIN PEJL HAR KOMMIT!! beställde en ny eftersom Gizza åt upp min andra...han och tanten hans kommer ner nu under dagen! Han tyckte att jag hade för lite bilder på min blogg så jag slänger in ett par! Den sista hunden bland bilderna är en Beagle som en av min jakt kompisar äger. Den sköt vi 4 rådjur för i höstas/vintras då han bara var 7mån......han kommer från starmaids kennel. Vi var på en utställning i helgen i sandviken där både Ådi och Rex fick sina första CKn Ådi fick även ett CACIB (internationellt utställnings certefikat). Och båda blev bäst i rasen (BIR), kommer bilder på de senare. Nu blir det nog lungt med utställningar ett tag..det skall jagas!! Nu skall jag se till så att hundarna får i sig lite mat!




Rolling Dog's Flying Fortuna (Wilma)
GizzaRolling Dog's Gallant Gizza
Blackereds rex
Blackereds Rex
Starmaids Over And Over Again (Ådi)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0