första släppet och lite arbete....

släppte Rex  igår och han sökte ut fint faktiskt, var runt och fjollade sig i ett par minuter lite tok race osv...men sen så stack han iväg! Det var ganska så varmt så jag sökte mig till vad jag tror är ganska så tomma marker på vilt, vill inte att han ska åka på nå värmeslag eller liknande. Vi var ute i två timmar ungefär och då hade han sprungit 7.4km totalt. Blev en skaplig tur ändå! Jag är då nöjd med att han sökte ut så pass bra i alla fall!





Idag har vi haft en grävmaskin här på gården och rört om bra nog! Vi började kl.0800 och lastade upp maskinen igen 15.45....

Vi har grävt bort två häckar och en stor blomrabbat, grävt om en stor blomster ö och grusat upp och förstorat parkeringen!
Blev bra me jobb...är ganska mör nu efter att ha skottat jord och grus hela dan...så nu väntar en varm dusch och en bra film!

parkeringen

blomster ön

föredetta blomster ö...nu mer gräsmatta..

här var de en häck e gång.....haha

Rex 090801

Kommentarer
Postat av: lasse

inte för att va elak men visst är det den 20 augsti man får släppa lös hunden...eller har jag tänkt fel...

eller har jag kanske har missat nått..men de va en bra sväng ändå=) vi hoppas att du får skjuta undan honom i höst.

om inte ska ja ut med hundarna i morgon.....

Postat av: Daniel

du får jaga grävling med löshund från den första augusti....

2009-08-04 @ 10:16:23
Postat av: Anonym

nu ska jag ut på grävlingsjakt=)

2009-08-04 @ 23:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0