snart är det dags!

Snart så stundar årets bock premiär! Den gick ganska mycket åt skogen här hos oss pgr av ett förbud som röstats igenom som säger att en stor del av all rådjursmark är förbjuden att jaga på......lite tråkigt.....men skogsbock finns de, lite svårare att jaga men skam den som ger sig!!!!!!!

har hittat ett ställe som jag skall sitta på, det är så gått som säkert att det kommer att smälla, kanske inte på premiären men en dag så gör de det! Skjutstegen står mitt i reviret framför en hel hög med fejningar och brunstgropar...så han är där någonstans....bara han är där när väl jag sitter där....lättare sagt (skrivet) än gjort.....



Fundera ett tag att jag skulle flytta en skjutstege från en annan del av marken till dit jag ska sitta...men konstaterade att det är mer jobb än de är värt...den kan stå kvar där för detta förbud som vi har lär ju ta slut någon gång....så jag knacka ihop en ny stege i stället!




Färdig produkt!

camo varianten



På plats i skogen


Så nu är det bara att invänta premiär morgonen...men det lär ju vara som vanligt...inte ett rå så långt ögat kan se....orkan vindar och monsun regn.

Skit jakt på er allihopa!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Snyggt!!

Här blåste hin håle imorse, inte en bock sålänge som jag var ute ..

Tobbe fick inte heller någon, fast han hade en fyrtaggare på sex meter .. men det är ju inte den han vill ha ..

2009-08-16 @ 19:14:49
Postat av: gronlundsverige

Ser bra ut det där =)

hoppas det inte dröjer innan vi får se en härligt

stor 6 taggare här på bloggsidan....

2009-08-17 @ 04:23:32
Postat av: Veronica

Jo igår var det dax sägs det, vem kommer få skjuta fin bocken i år då, blir det bror din igen ;)

2009-08-17 @ 18:19:24
URL: http://kelpinaphrael.blogg.se/
Postat av: Andreas Bäckström

de vart ju de;););)

2009-09-04 @ 11:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0