Jakt träning och lite annat..

Nu har det börjat lugnat ner sig lite här hemma efter allt som har hänt...svärmor är lite orolig fortfarande och de kan man förstå!

var ut med Rex igår (söndag) och torr jagade, blev ingen jakt för mig i lördags för vi var ute på annat...han sökte ut bra faktsikt ganska omgående vilket han inte brukar göra. Jag vet inte om han jobbat med älg ellr inte under dagen men jag misstänker det för vissa vändor var han borta länge och på pejlen gick det väldigt sakta iblánd och i bland var det helt still..och sen blir det bara ett streck..blir det när det går väldigt fort...så vi misstänker att han jobbat med älg vid i alla fall ett tillfälle och då var han nån km bort plus att det blåste ganska friskt så det var svårt att höra några skall..

Annars så rullar allt på här hemma...väntar på att Gizza (ungtiken) skall börja löpa...lika så Wilma...då får farbror ( Rex) flytta utsocknes..han är helt omöjlig att ha och göra med..räcker med att man är hem till någon löptik och kommer hem..möter een hund i hallen som bokstavligt limmar fast sig i benet på dig hela kvällen tills du slänger byxorna i tvätten...haha!

Tog lite bilder när jag var ut i söndags..passade på den lilla stunden Rex var hos oss...




På väg in från ett sök

;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0