ÄNTLIGEN!!!

Nu har vi fått ADSL till nya huset!!

Det har hänt en hel del se jag skrev sist...vi har flyttat..jagat bäver....haft vår marknad...byggt hundgård...byggt stall...ojoj...


Flytten gick helt smärtfritt inga saker som gick sönder etc. Vi hade hjälp av min bror och vänner så det gick väldigt bra.
Svågern kom på besök under marknads helgen. Vi jagade en del bäver och byggde hundgård. När vi var upp och rekade vid bäverån så såg vi 2st bävrar men ingen av oss kom åt att skjuta då dom simmade runt utanför hyddan och sedan dök...sen satt vi 2 kvällar och vakade men ingen bäver. Sista kvällen vi satt där så såg vi ingenting så vi gav upp runt 21.30...när vi kommit fram till bilen så ljuder en snärtig studsar knall lite längre uppströms från där vi satt....surt.....

Igår (måndag) var vi och hämta två mini schettisar (hästar) i Örebro, min smabo skall köra igång en ridskola här hemma är det tänkt.

Vi har vilt ute på åkrarna runt oss nästan varje kväll nu! Älgar rådjur fåglar... Rex har det lite jobbigt på kvällarna när vinden blåser från åkrarna och in på gården...vi har ko med dubbelkalv och en ko md enkel kalv som är ute nästan varje kväll..plus två fjolingar. så det är koppel på som gäller vid utsläpp och insläpp...;)

Annars rullar livet på som vanligt, är hemma med en ömmande rygg, ringde sjukvårds uppl men de är som vanligt voltaren med normal aktivitet och vila...funderar på att köra på som vanligt med jobb och hem tills rygg fan brakar ihop ordentligt..kanske man kan få nån form utav hjälp då....

HAde

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Har du funderat på att prova en kiropraktor för ryggen?!

Tobbe menar det är värt ett försök, om man hittar någon bra.



2009-05-19 @ 08:26:25
URL: http://silfverrafvensjakt.blogspot.com/
Postat av: Daniel

Ska kika på de. Men detta sitter i musklerna runt ryggen. tack för tipset!

2009-05-19 @ 10:02:04
Postat av: Mona

Jeg ønsker meg stall jeg også, å ha hestene sammen med kossarna er ikke ideelt :-)



Vi er flere rundt her som bruker kiropraktor, og har meget god nytte av det. Jeg har benyttet meg av det en sjelden gang. Men hør etter anbefalinger, god bedring.

2009-05-19 @ 23:20:47
URL: http://www.groeggengardsliv/blogspot.com
Postat av: Ellinor

Ska berätta hur det går, jag skall till kiropraktor på tisdag .. Har lyft för mkt i jobbet, ryggen brakade för några dagar sen:( En annan sak, jag fick rådet av kiropraktorn att äta Ipren (du vet, den där intelligenta ..!) Det är tydligen en tablett som är mkt bra när det gäller inflammationer. Ska ge det ett försök och ta tre gånger om dagen (400mg) tills på tisdag till att börja med..

Annars fick jag varsel i går, så det enda positiva just nu är att det lär bli mycket ledig tid till hundarna framöver ... fast f*n trot ..!

2009-05-20 @ 23:41:05
Postat av: Veronica

Haha...kan tro det är jobbigt för Rex när det luktar älg runt huset;)

Är allt bra med er annars då?

Hälsa Gina så gott, hoppas det går bra med ridskolan:)

2009-05-20 @ 23:56:55
URL: http://kelpinaphrael.blogg.se/
Postat av: Daniel

Jag är varslad jag med...jag får gå hem på fredag nästa vecka.



Jag har fått en SPIKMATTA! Den funka faktiskt j*vligt bra! En sån med massa plastpiggar på. Den rekomenderar jag varmt!

2009-05-21 @ 10:26:01
Postat av: Ellinor

Jag har sett dom på Hälsokost ... säkerligen fint, man får ont överallt istället för enbart i ryggen ..? :D:D

2009-05-22 @ 15:14:53
Postat av: Daniel

nej nej..det kör igång blodcirkulationen, man blir jätte varm! det plus massage hjälpte faktiskt!

2009-05-23 @ 09:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0