dags för en update kanske..............

ja bättre sent än aldrig...men nu tänkte jag faktiskt ta tag i bloggandet igen. Det har ju varit en liten dö period nu under jakt säsongen så det har inte funnits så mycket å skriva om.

Bäver jakten har ju börjat och pågår till den 15. Jag och svågern har varit ut 2 gånger varav den första vändan höll på och sluta riktigt bra! Men som vanligt ville inte bävern som vi ville men nära var de!!!

Svågern har tillfälligt flyttat hit ett par månader nu då han skall praktisera som elektriker hos min far! Så just nu är det 6 st hundar här hemma! Våra tre vildar och sen en jämte, en blandras (schäfer,rottweiler och labbe) och en jackrussel terrier! så de e fullt ös. ska vrida in på expert nån dag och få tag i en mojäng till vårat minnes kort i digital kameran så vi kan föra över lite bilder! Är inget vanligt SD kort utan nå special.....så bilder kommer inom kort.

här är en filmsnutt från bäverjakten som nästan slutade med ett AVslut! Svågern som filmar och jag med bössan!




Rex April


det blev lite upprustning av hundgården idag efter en liten incident med en jämthund på vift idag....när vi ändå höll på så satte vi in hundkojan som jag skulle ha ställt dit för längesedan men som aldrig blivit av.....

hundkoja

så nu är det bara ett lastbilsflak med grus som fattas, ska även "lägga om" taket på kojan...


Hade så gott!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hej Daniel, trevligt att bloggen vaknat efter vinterdvalan;)

Fin bäverfilm, det var nära!!



//Ellinor

2010-05-04 @ 22:18:25
URL: http://silfverrafvensjakt.blogspot.com/
Postat av: Veronica

Hej hej, long time no see, välkommen tillbaka till bloggvärlden, hur är det med er alla?

Låter som om er jakt går som vanligt, nära skjuter ingen hare (läs bäver)

2010-05-12 @ 16:44:18
URL: http://vivalavevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0